Ultra Street Fighter 4 Nedir ?



Street Fighter oyunları siz izlerken sıkıcı, oynarken çok farklı bir oyun olmayı başarıyor. Ben bu oyunun videolarından hiç zevk almazken oynamaya başlayınca birden bağımlısı oldum. Mekanikler akıcılık her şey beni büyülemişti. Fakat hikaye falan anlamadım. Sadece sıkılınca açmak için kullandım bu oyunu. Eh bu amaçla da sıkılmamak elde değil. Lafı uzatmadan başlayalım.

Serinin büyük geri dönüşü olan bu oyun gerçekten de geri dönüş olmuş. Dediğim gibi hikaye anlamadım nedendir bilinmez ayrı bir hikaye kısmımı var bilmiyorum. Yoksa adamları alıca çıkan o mini senaryolar birleşince bir şey mi oluyor? Bilmiyorum. Sadece kötü adam M Bison adlı herif. Tek bilgim bu. Neyse hikaye bilmiyorsak oynanış biliyoruz işte oynanış.

Oynanış olarak dövüş oyunu işte. Karakterinize özel kombolar mevcut. Tabi ben bilgisayardan oynuyorum ve hareketler analoglardan yapılıyormuş gibi gözüküyordu. O yüzden canım çıkıyordu bazı kombolarda. Ama alıştık ve oynadık gittik. Ben açıkçası en çok Ken adlı karakteri kullandım. Ryu kullanmışlığımda var. Ama ikisi de birbirinin aynı olduğundan ne gerek var deyip oynamadım. Chun Lee falan kombolar anlaşılmıyor klavyede. Hakan ile oynadım o kadar zaten. İnsan arcade mod da ne kadar oynayabilir ki. Her neyse bir merdiven maçına girdiğiniz zaman karşınıza rakipler çıkıyor ve her üst kademede daha zorlaşıyorlar. Oyun felaket zor maalesef. Kolay mod bile zor gelirse insana iş kötü. Daha zorun zoru gibi modlar var. Tabi yapan yapıyor. Gelelim özel hareketlere. Oyunda süper hareket ve ultra süper hareket var. Süper hareket alt taraftaki beş mavi çubuğun dolmasıyla atılabilirken ultra süper olanı onun yanın da ki yuvarlak ibre dolduğu zaman atılıyor. Ben hiçbir zaman atamadım. İki tane ultra kombo var. İkisi de aynı bence. Başka değinilecek ne kaldı bilmiyorum. Ek görevler var. Araba parçalama, varil kırma. İki tane. İkisini de sevmiyorum harika gereksiz eklentiler. Gelelim farklı oynanış şekillerine. Bildiğimiz gibi blok yapmak için karakteri geri çekmemiz gerek. Blok yaptığınız zaman canınız gitmez. Oynanış çok fazla tuştan oluşuyor. Üç tekme, üç yumruk birde amacını anlamadığım dört tuş. Tutmalar var. Her karaktere özel. Her karakterin kendine özel bir rakibi var. Bu eşitlerde özel animasyonlar var.

Sonuna geldik sonunda. Eğer hikayesi diğer oyun modlarında varsa oynayıp öğrenmek gerek. Yakın zamanda Street Fighter 5 in betası yayınlandı. Onu da oynar inceler yazarız. Bizimle kalın.

0 yorum:

Yorum Gönder