Dead Island Riptide Nedir ?


DEAD ISLAND RİPTİDE

Daha önceden Dying Light incelemesi yapmıştım. Bu seride Dying Light’ın rakibi olur. Hatta ikisi de birbirinden çalmış kendi oyunlarına katmışlardır. Bana kalırsa ikisi de güzel ve birbirlerinden üstün ve düşük yanları var. Biz bugün Dead Island serisinin ikinci oyunu olan Dead Island Riptide’ı inceleyeceğiz. Haydi başlayalım

HİKAYESİ

Hikaye olarak ne söylenebilir ki? Sıradan hayatta kalma oyunu işte. Dünyayı zombiler basmış ve sizde grubunuzu ayakta tutmak ve ölmemek için çaba sarf ediyorsunuz. Bu oyunda farklı olarak oynayacağınız karakteri siz kendiniz seçiyorsunuz. Ben Logan adlı karakteri seçtim. Ve duyduğuma göre her karakterin kendine özgü bir özelliği varmış. Benim karakterimde öfkeleniyor ve sınırsız bıçak fırlatmaya başlıyor. Oyundaki görevler getir götür işleri veya bölge koruma görevleri oluyor. Ama ameleleri hep siz oluyorsunuz adamlar çalışmıyor. Yatıp kalkıp size emir veriyorlar. Ben sadece ana görevleri oynadığımdan yan görevler hakkında fazla fikrim yok. Ama farklı olacaklarını düşünmüyorum. Oyunda karakterimin seslendirmeni çok güzeldi. Kimdir bilmiyorum ama adamın sesi inanılmaz güzel. Tabi bu ses karakterimin vücuduna biraz aykırı gibi dursa da oynarken sesini duymak çok keyif verici.


Hikaye bundan ibaret şimdi de oynanıştan bahsedelim.


OYNANIŞ

Bu oyun zombili hayatta kalma oyunu. Yani gezebileceğiniz bir dünya var ve bu dünya zombilerle dolu. Sizde ölmeden verilen görevleri yapmalısınız. İlk rahatsız olduğum şeyden bahsedeyim. Karakterimiz hantal. Tırmanma, koşma, zıplama hak getire. Sade ana yollardan zombilerle iç içe gitmek zorundasınız. Mesela dying light oynarken parkur yapabiliyorduk. Bu bir. İkincisi bu oyunda araba ve tekne kullanmak mümkün ama ikisi de çok rahatsız. Tekne kullanmak ayrı bir işkence. Teknenize zombi çıkıyor sizi tekneden atıyor orda ölüyorsunuz falan gıcık edici. Araba dersen bir adadayız bir ucundan diğer ucuna gitmeniz otuz saniye. Yaya olarak üç dakika ya sürer ya sürmez. Gereksiz bir eklenti yani. Ama gene de kullanması çok hoşuma gidiyordu. Silah sistemine değinirsek bu oyunda daha çok ateşli silahlar cazip. Yani tabanca ve tüfekler kılıç ve bıçaklardan daha güzel. Ayrıca bu oyunda silah yapamıyorsunuz. Ama olan silahı güçlendirmek mümkün. Hem yalın güçlendirebiliyorsunuz yani sadece vuruş, tutuş , dayanıklılık artıyor ayrıca bulduğunuz bluprintleri kullanarak olan silaha zehir, elektrik veya ateş eklentileri oluyor. Daha niceleri de var. Silahlarınız kullandıkça eskiyor ve eskidikçe de tamir etmeniz gerekiyor. Tamir edemeden silahınız kırılırsa ne olur  bilmiyorum ben hep tamir edilmiş şekilde kullandım. Ayrıca da ateşli silahlar eskimiyor ve gelişebiliyor. Mermi sık sık bulunduğundan bir süre sonra sırf onlarla oynamaya başlıyorsunuz. Bu silahlar olmadan oyun ilk başlarda ölümüne sıkıcıydı. Sürekli ölüyordum ve para kaybediyordum. Ama sabrettim ve ileride silahlar geldiğinde oyun birden değişti ve çok daha eğlenceli bir hal aldı.


Oyunda değinmediğim zombiler var ama zombiler Dying Light’dekilerin aynısı. Tek fark adları ve görünüşleri değişik. İşlevleri aynı. Değinmediğim şeyler olabilir olsun siz oynarsanız bunları görürsünüz ve öğrenirsiniz. Çoğunuz konsol aybaşı oyunlarını bekliyorsunuz sabredin bu akşam gelecek bizimle kalın

0 yorum:

Yorum Gönder