Oyun Şirketi mi ? Esnaf mı ?

 Günümüzde tam olarak olmuş bu diyerek oynayabildiğimiz bir oyun var mı ? Eğer oyunları beyinsiz eğlence olarak görüp o modda oynarsanız tabi ki var. Ama bazı insanlar oyunları aynı bir kitap okurmuş yada bir film izlermiş gibi oynayıp öyle yorumluyorlar. Ne yazık ki ilk söylediğim kitle hem ülkemizde hemde dünya çapında daha fazla. İnsanlar bir oyunu alırken artık ne anlattığına altında hangi mesaj yattığına değil ona günde oynayacağı 1 saat içerisinde vereceği zevke bakıyor. Ve ya arkadaşları arasında havası olabilecek ' Ben bu oyunda ustayım' diyip dünya çapında listelere girebileceği sonu gelmeyen online tabanlı oyunlara ilgi duyuyor. Onlar için Titanik batmadan önce yaşananlar önemli değil Titanik' in batış sahnesi önemli. Bu yüzden oyun şirketleri de eskisi gibi değilde esnaf kafasıyla oyun yapıyor.' İnsanlar aksiyon mu istiyor, daya aksiyonu, koy üstüne dandirik bir hikaye sür piyasaya, önemli olan para.'  Ne yazık ki oyun şirketlerinin hemen hemen hepsi bu düşünce yapısında. Aralarda iyi işler çıkaran yapımcılar yok değil. Ama artık onlarada değer verilmiyor. Hideo Kojima, Konomi' den neden ayrıldı sanıyosunuz. Bence tam bu yüzden.

  Prince of Persia' yı hatırlayanlar vardır umarım Ubisoft son 6 yıldır berbat ötesi Assasin Creed oyunları yaparken kendisiyle fazla ilgilenemiyor. Neyse, Prince of Persia, Assasin Creed' in atası sayılabilecek bir oyundur. Yapımcılar yeni bir PoP oyunu yaparken bakmışlar atmosferden çok uzaklaştık. Oyuna aksiyon teması hakim oldu. Yeni bir oyun çıkaralım demişler ve AC doğmuş. Fena da olmamış. Oyun beğenilmiş. Ve ardından sürüsüne bereket devam oyunları. Bu biyere kadar fena olmadı tıpkı PoP' un aksiyon temalı küçük kardeşi gibi devam etti. Ama bi yere kadar. İnsanlar daha çok aksiyon isteyince artık bize karakterler arasında ki konuşmayı heyecanla dinleten, oyunun geçtiği şehrin tarihini bir şekilde kafamıza sokan, heyecan dolu bir hikaye yerine boş aksiyon sahneleriyle dolu - ki artık onu bile doğru yapamıyorlar - kısa süreli zevk veren basit oyunlar çıkarmaya başladı.  


  

  E aynı durum sadece bu oyunda değil ki. Ghost' un ölmesiyle bizi hüzne boğan Call of Duty serisi şuan içi boş bir FPS türünden ibaret. Hikayenin tahmin edilebilirliği seneristin suçu dedik diyelim. Ya o oyun öncesi tanıtım videolarına ne demeli ? Zaten oyunun en başından ne olacağını seziyoruz sen niye oyunun tamamını bir videoda yayımlarsın ki ? Bu konuda düşündüm ve çok basit bir sebeb buldum. CoD serisi dahil olmak üzere bir çok FPS türü oyun artık Story olarak oynamaktansa Online olarak oynanması tercih ediliyor. Bu yüzden şirketler ' Hikayeyi kafadan sallasakta olur daha iyi grafikler, daha fizikler olsun yeter ' anlayışındalar. Tabi ben daha iyi grafiklere yada daha iyi fiziklere karşı biri değilim ama ortasını bulmak lazım bunun. 


 Bu yeni nesil oyun anlayışında hakikaten ' artık ***u çıktı ' dediğim bir diğer tür olan korku oyunları eskisine oranla korku oyunu bile değil sadece ürkütüyolar. Korku oyunları sizi tüm oyun boyunca rahatsızlık hissi altına almalı. Yani bir oyun sadece 2 saniyelik  jumpscare için olmamalı. Silent Hill 2, P.T. - Silent Hills, Amnesia, kısmen Outlas son yıllarda ve eski zamanlarda çıkmış en beğendiğim korku oyunlarındandır. Ve bide korku oyunlarının (özür dileyerek söylüyorum)  ***unu çıkaran '' Bu işte para var bizde bir iki bişey yapalım '' kadasıyla işe başlayan daha küçük yapımcılar var. En basit örneğinden Five Nights at Freddy's gibi sadece 2 saniyelik ürkme yaşatan ama büyük ilgi gören sözde korku oyunlarıda var. Geçenlerde oynadığım Dungeon Nightmares gibi küçük bir yapım bile çok daha fazla tatmin etmişti. Neyse. Bunların büyük ilgi görmesinin sebebi ise tabi ki iyi yapılmış reklam. Five Nights at Freddy's çekmemiş bir oyun kanalı kaldı mı ? 

Oyun sektörü gittikçe kötüye gidiyor. Kimin umurunda bilemem ama oyun şirketleri esnaf kafasıyla devam ederse bu böyle uzun süre devam eder. Daha sonraki yazılar için takipte kalın... 







0 yorum:

Yorum Gönder